کمپانیهای بزرگ دنیا امروزه دریافتهاند میتوانند با انجام اقداماتی مشتریان کسب و کار خود را به سفیران برند خود تبدیل کنند. آنچنان که مشتری به عنوان وکیل مدافع برند، محصولات آن کمپانی را به صورت رایگان در بین مشتریان جدید تبلیغ کند. آگهی رایگان در دانش آگهی رایگان بازاریابی به این عملکرد سفیران کمپانیها، مشتریهای وفادار گفته میشود. تکنیکی که در ایران فقط بین تعداد معدودی از شرکتهای بزرگ به کار گرفته میشود و اغلب کسب وکارهای کوچک سنتی نسبت به این ابزار کاربردی بیتفاوت هستند. این کسب و کارها تنها به بیان این سوال که چرا هر روز درآمدمان کمتر میشود و چرا مشتری ثابت (وفادار) نداریم، اکتفا میکنند و همه چیز را به شرایط بد اقتصادی و مدیریت ناموفق دولتمردان محدود میکنند. ما در این گزارش به دنبال آن هستیم تا بخشی از دانش بازاریابی را با شما به اشتراک بگذاریم. زیرا معتقدیم رشد کسبوکار شما میتواند به ایجاد شغل برای افراد بیکار و رشد اقتصادی کشور منجر شود. رفتار پروانهای مشتریان دکتر امین اسداللهی، دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش آگهی رایگان تحقیقات آگهی رایگان بازاریابی در پاسخ به این پرسش که چرا مشتریان وفادار نیستند، به جامجم میگوید: عوامل متعددی دراین باره وجود دارد که یکی از آنها تغییر مکرر رفتار مصرفکنندگان است.